Är du flata!!!?

Haha allitd lika roligt när folk först upptäcker att man inte är singel längre, då blir dom "åh va roligt, har du hittat Mr.Right?" sedan när dem helt plötsligt upptäcker att man är tsm med en tjej.. alltså folks reaktioner är så damn roliga.. ngn blev helt ställd "öh.. är du flata?" någon annan bli "hahah roligt, men vem är han?" sedan kommer dom som bara "nej åh va mysigt!"
Haha men nej bästa var nog blandningen av dessa tre, det var ngt sånt här "Haha jo men visst kul Zara, vem är den lycklige?" Agnes "haha nej men seriöst vem är han?" Hon är Agnes " Haha nej men serri!?" ... "Alltså shit, är du typ, ah flata?.." ... " Nej men alltså menar inte så men ja?" ... "?????!!!!!!??????" ... " Men, var när hur.. vafan när blev du SÅN?" ... "nej du ljuger?" ... " alltså shit, du är seriös va?" Mmm "Oj shit sorry alltså!" ... " nej men va kul att du äntligen har hittat ngn.." tack? "Hm.. känns lite konstigt, men jag vänjer typ mig snart (=" vänjer? okey.. " Ah men jag hoppas verkligen att ni blir lyckliga ihop! " har vi alltid varit.. " Ah men liksom.. måste dra, lycka till.. eller något?"
haha jag är en sådan flata som ljuger :D
Nej men okey, folk blir chockade när man kommer ut som bisexuell, men liksom "sån", man är inte något monster, direkt :) Nähä, jag har skrattat mycket den senaste månaden över folks olika reaktioner, dock jag det varit jobbigt när någon får en att känna sig som ett monster. Men det är deras problem, jag är lycklig i mitt förhållande med Agnes, och sedan att någon kille har problem med det.. haha ja gissa?

Anledningen till att jag tar upp detta här, är för att en tjej, som jag inte känner direkt, inte pratat med henne på evigheter, och ja.. har väl aldrig riktigt lärt mig acceptera henne, av privata skäl. Iallafall skrev hon nyss till mig "Är du lebb :o" och jag anser att hon inte riktigt har med detta och göra och svarar då lite tyket "Ja, är inte du det eller?!" kanske var fel av mig, men jag tror tjejen ifråga fick sig en funderare av detta.

Att vara bisexuell/homosexuell har nu på något hemskt sett blivit mode, folk går runt och säger att de är bisexuella/homosexuella, fast de inte är det, och jag vill bara påpeka att det är hemskt kränkande mot bisexuella/homosexuella..
Hur tror folk vi känner när de låtsas vara som oss? Jag känner mig yttest kränk när en strait kommer och säger att de är homo/bi, och sedan blir, "Öh har du flickvänn!?" Nej.. patetiska människor, jag ger det max 2 månader sedan blir det ett nytt mode, typ att vara böghatade eller något? jag vet inte.. Patetiskt..

Eller?
Det kasnke är coolt att låtsas vara något man inte är?

Kommentarer
Postat av: Anonym queer

Först och främst, jag är ledsen att jag inte kan skriva ut mitt namn - du får helt enkelt lita på mig.. Har däremot lagt till en hotmail du når mig på om du behöver.



Du kommer alltid att möta på reaktioner! Vart du än vänder dig, vart du än öppnar munnen! Du kommer aldrig att sluta behöva komma ur garderoben och du kommer att möta på alla dessa olika reaktioner, överallt - hela tiden. Mitt största problem är att jag haft killar o tjejer innan och nu har tjej. Det är precis som att bi-personer hela tiden måste hävda sig själva, för att det är "sjukt" eller "onaturligt" att vara mitt emellan. "Man kan ju inte gilla bägge och!!" "Det är ju tillräckligt att du vill vara något av det!"

Och att det är mode att säga att du är flata eller bi, det är gammalt mode som fortfarande hänger med. I över 10 års tid har det varit "inne" att vara det, fast de sen skräms över verkliga tanken att vara det.

Men jag är glad över att du har hittat dig själv, och verkar ha vänner som står kvar vid din sida. Jag återvänder helst inte till stan där ja växte upp för att gå ut och festa eller dylikt, för att det är så fördomsfullt..

Men jag vill önska dig Lycka till! Skönt att höra att du vågar stå på dig! :)

2010-02-23 @ 05:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0