En liten tankeställare

Hejsan alla, ledsen att jag inte blogga igår :) Hade igentligen inte tänkt blogga idag eller, men tänkte att ni ska få er en tankeställare, angående det roliga ämnet bilbälten.
För jag har funderat lite, angående dessa. I bilen har man dem alltid (ja ibland slarvar väl vi alla) men på bussen har typ ingen dem?? Vad är igentligen skillnaden? Är det grupptrycket, eller tror man att det "aldrig händer en själv", att man inte tror att en olycka kan ske, för att man sitter på en buss?

Jag tycker att detta är värt att tänka på, då man aldrig vet vad som händer och när en olycka sker. Men vem vill vara den som sedan tänker, kanske på akuten "om jag endå hade haft bältet..". Varför vill folk ta den lilla risken, som senare kan påverka hela sitt liv?
Tänk även så att vi som är äldre är förebilderna till dem yngre, så om du struntar i bältet, kanske ditt yngre syskon också struntar i det, och BANG! så händer det en olycka just för ditt yngre syskon, och denna överlever inte. Tror du att du sedan kan leva med tanken, om han/hon endå hade haft bältet, då hade han/hon left idag. Jag vet att jag själv aldrig hade klarat det.

Ni kanske tycker att jag är överdriven, men det får ni tycka då, för mina vänner, detta händer, folk omkommer hela tiden, för att dem inte haft bälte, vill du bli en av dem? Det vill iallafall inte jag.

Ni kan ju fundera på detta?

Bilbältet kan rädda ditt liv
är det värt risken?

bild från google


Kommentarer
Postat av: Natalie Wenngren

Jag tyckte det var en riktigt bra tankeställare! Det är idiotisk att man inte har bälte i bussen, men man har ju aldrig haft de innan så nu när det finns bälte i alla bussar tänker man inte på de. Men det är verkligen inte värt risken...

2010-09-01 @ 23:27:39
URL: http://nataliewenngren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0