Ja, jag är en tönt (=

Ja, jag är en tönt, och det är jag stolt över :)


Ni som kollar min blogg regelbundet, vet att jag sällan skrivier om något jag har hittat på, en galen fest som jag varit på eller något, detta är för att jag är en tönt. Jag gillar inte att gå på fester, där folk inte kan acceptera att jag inte dricker för att bli full, och att jag inte är ett svin. Typ, alla vet hur det funkar på en fest, för mig är det oftast att dom tycker att jag är en jävla tönt, och ska supa mig underbordet, eller så skiter folk helt och hållet i mig, och i båda fallen slutar det med att något svin försöker ragga upp mig, och att jag får ta hand om de fulla. Jag tycker inte att det är värt det, inte någon stans.
Ja, jag har inte alltid varit en tönt förr var jag en riktig partypingla, men jag tröttnade på det, tröttnade på folk som utnyttjade mig för att få skjuts till festen, eller för att ha någon att åka dit med. Ja, som en åartypingla hade jag inga rediga vänner.

Sedan jag slutade att festa har jag förlorat många, där finns dom som knappt kollar på mig när vi går förbi varran på stan. Och trots att jag mest sitter hemma, och typ ruttnar, har jag fler vänner än någonsin. Dock är många av dom festprissar, som måste supa varje helg, osv. men många respekrerar mig för den lilla tönt jag är, och dem hållar jag mig fast vid, för dom människorna. 
Dom tilit till mig och jag till dom. så tekniskt sett, har jag inte många vänner, men dom jag har är äkta <3

Jag är medveten hur folk lätt kan se ner på mig, men det är dom som inte känner mig.
Jag är ju den som klär sig "kvinnligt",
jag visar inte det Gud har gett mig.
Jag är beter min inte "kvinnligt",
och det vill jag inte vara heller
Jag är mig själv, den jag trivs med.
Jag behöver inte visa min kropp för folk för att få dem gilla mig
Jag är ingen "fjortis", behöver inte oavbruten uppmärsamhet och bekräftelse,
för mig räcker det att veta att jag har mina vänner och min familj


Så ja, folk får tycka att jag är en tönt, för jag är hellre en tönt än en idiot.
Jag har hellre få vänner, än omringad med massa falska.
För mig är det logik? Vad är det för dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0