Tisdag

Idag hade jag en bra dag ändå får jag säga, kommer till skolan, Mergim och hans kompis gjorde mig sällskap, vi snackade och hade trevligt, sen med tiden (efter en timma) kom ngr klasskompisar med, så drog vidare till dom efter som att vi snart skulle börja dagens lektion, och tack vare Peter fick jag i mig lite kaffe med :) (lite mer kaffe) Maggan inställer sig på scen där hon berättar om sin helg, att hon hade varit på August Strindbergs museéum, och att dom som jobbade där var väldigt otervliga (o.O) Men att det var ett underbart ställe, och för dom som inte vet ligger det i Stockholm på .. drottningsholmsgatan (vill jag minnas att det var?) och att det var där August bodde sina sista år.
Iallafall berättade hon även att i småland hade de kört förbi ett 200 år gammalt hus, som var till salu, och helt impulsivt köpte hon och Peter detta. Huset ifråga har stott tomt i 25 år, och det har bott pundare där som har vandaleserat det aningen, men det är inget som inte lite spik och färg kan fixa ^^ Härligt gjort av Maggan och Peter tycker jag! Längtar till klassen får följa med upp dit :)

Sen hade vi lite teater, alltid lika roligt att improvesera scenerna med Svenglska, efter som att vi har våran utbytesstudent Helén hos oss :) Väldigt roligt hade vi!
Vi var så duktiga att vi fick sluta typ 30 min tidigare :) Alla var på topp!
Sen helt från ingenstans kommer en som var försened, förbannad inspringade och skrek och hade sig, och jag blev genast upprörd av detta beteénde. Men biter ihop, väluppfostrad som jag är (NOT!) haha :) Nej jag knep och gick där ifrån, vi hade ju ändå slutat :) Så vi gick ut lite och jag fick en koffienkick, woohoo ! Kul kul :)

På rasten spelade jag och Linnéa kort, och Ahmed satt med oss och var allmänt trevligt som alltid :) Sen pratade jag med Ann-Margret, sim salabim var rasten slut! Och då skulle vi kolla på 3ornas Sila Snacket!

Sila Snacket är en politisk pjäs beställt av Region Halland, och efter att ha sett denna underbara pjäs är det nästan så att man vill börja bry sig om politik (?) Mycket bra!

Sen hade vi KulturHistoria och jag fick lära mig Power Point, mycket spännande program får jag säga :) Våran lärare Sussane som vi har är en underbar lärare som alla andra vi har!

Jag slutade åkte in till stan med sällskap av Nellie i ettan, vi pratade och hade trevligt, sen kom Joel vi vi käkade på donken, sedan bar det av för att leta badkläder, ja dem är så mycket billigare nu på vintern, så det är nu man ska passa på! Sen mötte vi Älsk miin och Jocke, snacka med Stfan och så.. Sen börjar vi ränna rundor, och Mongo kom och gjorde oss sälle, sen mötte jag Danne (<3) pratade lite, sen helt plötsligt kom en buss och förde bort mig, Joel och Ankan till skogaby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0