Farligt ?

Okej, jag ger mig... Igår pratade jag om hur skönt det var att vara hemma som en sjukling, men nu kommer den dåliga listan.

Man snorar mycket, och tillhörande papper hamnar på ett magiskt sett överallt och då sprider sig bakterierna, inte bra. Man blir seg och slö (även i mitt fall, lätt vresig/humörsvägningar.. fattar dock inte varför). Man känner sig ytterst ofräch, men har ingen ork att göra något åt det (då men vet att 10 min senare är man lika ofräch igen) Halsen gör ont. Maten smakar inte som den ska. Man får förändringar i huden (ansiktet) typ som finnar, eller det härliga "snor"såret vid nästan som alltid svider, dom torra läpparna och det röda svidandet runt dom.
Och nu det som jag själv sitter och funderar på, jag har inte en blekaste aning, MEN är det inte så att munnen är det ställe på kroppen  där vi har mest baktirer.. och där borde en (som i mitt fall) förkyldningen sitta (min bröt ut i halsen/munnen(?)).. är ni med mig? .. och då när man borstar tänderna som sjukling.. borde väll bakterierna fastna på tandbosten? Och sedan gro där? Tänk endå på hur äcklig tandborsten är... Ja osså sedan kan det ju bli svårt att bli frisk då bakterierna på tandborten är kvar. Så igentligen borde tandbosten i detta fallet vara ens fiende ? (om man då inte kokar den efter varje tandbortsning?)
Nå.. hur fel har jag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0